– Vi har begge tatt den lange veien innad i selskapet. Å ha kunnskap om de ulike prosessene i de ulike avdelingene gjør at vi kan effektivisere prosessene bedre enn om vi aldri hadde satt vår fot der, sier Jonathan.
I rollen som administrerende direktør fokuserer han på interne prosesser, produksjon, lager og logistikk for å forbedre effektiviteten. Johanna dedikerer tiden sin til forretningsutvikling, bærekraftspørsmål og forholdet til våre medarbeidere. En ansettelse hos Kongamek bør bety mer enn en lønnsslipp i slutten av måneden, det å være en del av gruppen og muligheten til personlig utvikling er også viktige faktorer.
Forsinket endring
Prosessen for eierskiftet startet allerede i 2019, men ble satt på vent da pandemien rammet oss. I følge Jonathan var dette faktisk noe positivt blant alle de negative tingene som pandemien førte med seg.
-Vi har hatt en lengre overgangsperiode enn vi regnet med og dette har gjort oss i stand til å vokse inn i våre nye roller på en god måte. Dette har vært positivt for både oss og selskapet. Sammen med alle våre medarbeidere står vi foran en spennende morgendag, og jeg ser frem til å ta nye steg innenfor vår virksomhet, sier den nye konsernsjefen.
Med generasjonsskiftet gjennomført nyter Paul Haglund nå en roligere tilværelse. Skulle «Kongamek-trangen» bli for sterk, kan han alltid ta turen innom barna sine på kontoret.